توصيه‌هاي روانشناسان براي غلبه بر اضطراب بيماري كرونا

با توجه به تأثیر استرس بر سیستم ایمنی بدن رعایت توصیه‌های روانشناسان برای غلبه بر اضطراب بيماري كرونا کمک قابل توجهی خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از وزارت آموزش و پرورش، روانشاسان برای مقابله با ویروس کرونا به انجام دادن برخي كارها و انجام ندادن برخي ديگر از كارها توصيه مي‌كنند.

بر اساس اين گزارش، تمرين سكوت، صبر و بهبود روابط، پذيرش تغييرات جديد، تقويت حس خوشحالي، اميد و انگيزه، توجه به دستورالعمل‌هاي بهداشتي، جدي گرفتن بيماري، تبديل خانه به محل امن و آرام، ارسال پيام محبت آميز، تمرينات ذهني و آرام بخش، داشتن خواب خوب، داشتن رژيم غذايي سبك، دعا و نيايش، انجام ورزش در خانه، ديدن فيلم شاد با خانواده، گوش دادن به موسيقي، مطالعه، نقاشي و كارهاي لذت بخش، دوري از موقعيت‌هاي استرس‌زا و همدلي با خود و ديگران از كارهايي است كه روانشناسان به آن توصيه مي كنند.

كارهايي كه روانشناسان از انجام آن نهي مي‌كنند عبارتند از: مختل شدن زندگي با اضطراب و ترس، ترسيدن و وحشت داشتن، اجتناب از ناچيزانگاري و فاجعه‌انگاري، مرور اخبار بد در حضور كودكان، مشاجره در محيط خانواده، تردد غيرضرور در شهر، مصرف زياد قهوه و كافئين، توجه به شايعات، استفاده از مواد مخدر يا الكل، خشم و پرخاشگري، حساسيت به اخبار، رفتن به مسافرت و نشر اخبار و اطلاعات نادرست.

منبع:dolat.ir